Värt att tänka på!

Precis innan jag skulle lägga mig insåg jag hur utseende fixerade vi faktiskt är då jag stod framför spegeln. Vi är så noga med att vi ska motionera och röra på oss för att hålla oss i god form, men tänker vi någon gång på våra 4 fotade vänner? Ska jag vara ärlig så är det sällan folk tänker på sina husdjur i första hand, vilket också syns på många av dagens husdjur och då främst hundar!!! Det är en hemsk syn att ägarna inte ser vad de gör med sina husdjur och tror de skämmer bort sina djur med kakor, godis eller chips................ Det dom inte verkar fatta är att de förstör djuret sakta men säkert, allt eftersom och hjälper till att orsaka hjärtproblem och skadar djurets leder............. Det finns foder för överviktigadjur precis som det finns bantningsmetoder för oss människor, se till att använda dem!!! För komihåg det var aldrig djuret som bad om att få bo hos dig, utan du bjödhem den hos dig!!!