Ferret VS Chihuahua!

Kommer ni ihåg att jag skaffade mig 2 illrar förut men gjorde mig av med dem sen och att jag fick ett erbjudande av uppfödaren att antingen få pengarna tillbaka (Vilket jag inte tänker göra!!!) eller att få en ny valp då jag hade möjlighet etc?

Iaf hörde Uppfödaren av sig förra v och frågade om jag var intresserad att komma och titta på en, för han hade nämligen 1 liten pojk kvar från kullen jag hämtade ifrån sist :)
I samma veva höll jag precis på att kolla hundvalp och för er som minns det så hade jag även en Lhasa Apso förut!!! Men gjorde mig av med henne eftersom tiden inte fanns till för henne..................... Så nu är hon iaf hos en godväns föräldrar så träffa på henne gör jag då allt!!! ;) Men det är klart det kommer kännas skit dumt om jag skaffar en ny efter jag gjorde mig nyligen av med henne hm.............

Iaf tittar jag nu på en helt annan hundras och som jag engång klassade som gnagare (Råtta) HAHAHA!!!! Men det var det och funderar nu på att åka och titta på Chihuahuavalpar nu i v och ta en titt på Illervalpen nu på fredag............

Det är iof sjukt olika priser på dessa djur ena på 3000 och andra på 12-15000 beroende vilken Chihuahuauppfödare jag väljer dvs. Sen tycker jag priset inte ska spela roll när man köper ett djur!!! Vill jag ha ett friskt djur och som har bra stam får man faktiskt vara beredd att skaffa sig en renrasig liten parvel!!! Samt att det är viktigt när man ska välja Illervalp eller Chihuahuavalp att ta från en seriös och bra Uppfödare pågrund av alla sjukdommar som finns för dessa djur!!!

Iller har jag haft förut och de djuren är verklgien fantastiska och är verkligen fast för de små liven. Samt att jag saknar min lilla grabb som gick bort<3 Så Iller är jag rätt sugen på iaf!!! Men inte 100 än!!!

Chihuahua har jag dock aldrig haft, men träffat på många små goa små livSötåsen och ja de är fantastiska små och klart att man saknar tillbaka att ha en liten hund igen<3 Men inte 100 än!!