Rakpermanenta med Scwarzkopf Poly Style!

Är du trött på evigheter med plattången dag ut och in? Om du hade kunnat skulle du då vilja förkorta tiden du spenderar med den till 1/3 del? Det går faktiskt att fixa och man har 3 val man kan göra:

1 Bokar tid hos frisören för rakpermanentning som kan gå på 800-1500kr
2 Eller så håller man i härdigt ut med att plattar dag ut och in!!!
3 Rakpermanenta själv för 79kr

Att lägga ut mellan 800-1500kr är inget en student hoppar i taket för och evigheters plattande med plattång tröttnar man rätt snabbt på tillslut........................ Men om jag säger att ni kan göra det själv för ändast 79kr!!!


För några dagar sen provade jag att rakpermanenta mitt hår för första gången av den enkla anledning att jag var trött på att stå och platta håret 24/7!!! Jag har nu förkortat min plattnings tid från att vara 35min till att nu ligga på 5-10min!!! ;)


Hur gjorde jag? och vad använde jag mig utav jag?

Obligatorisk = *

* Scwarzkopf Poly Style
* Borste som är enkel att kamma med
* Kam med stora tänder
 
  Expert Repair Professional Schampo
  Expert Repair Professional Conditioner
  Expert Protection 180¤

För Ofärgathår!

Börja med att skölj ur håret om man har vax eller spray antingen med eller utan schampo.
Torka lite lätt så att håret fortfarande är lite fuktigt och börja med att applicera den första doseringen.
När löddret är applicerats masserardu lätt in det och sedan kammar du i ca 30-35 min, använd dig av en timer som säger till när du är klar.
När kl ringer så sköljer du ur håret och applicerar den andra doseringen i ca 5-10 min.

När den verknings tiden är över är det bara att skölja ur håret igen och massera in schampot man får med, lägg gärna till eget schampo som hjälper skadat hår. Sen är det bara att föna och sen är det klart! ;)


För färgat & skadathår!

Börja med att skölj ur håret om man har vax eller spray antingen med eller utan schampo.
Torka lite lätt så att håret fortfarande är lite fuktigt och börja med att applicera den första doseringen.
När löddret är applicerats masserardu lätt in det och sedan kammar du i ca 10-15 min, använd dig av en timer som säger till när du är klar.
När kl ringer så sköljer du ur håret och applicerar den andra doseringen och kamma i ca 5-10 min.

När den verknings tiden är över är det bara att skölja ur håret igen och massera in schampot man får med.
Glöm inte använda dig av eget schampo och balsam som hjälper skadat hår!!! När håret är någolunda handukstorkat så använd dig av värmeskyddande spray innan föningen påbörjas!!! Sen är du klar! ;)


PS: Olika hårtyper blir det spikrakt och andra vågit istället för lockigt!!!