Tacksamhet är en gåta!

Nåt jag tycker är fruktansvärt tragiskt är när folk inte inser vad de egentligen har och inte kan finna glädje i det.......................... Det måste nog vara fruktansvärt jobbigt att bära på det där ha behovet och att aldrig kunna bli mätt på det heller =/ Jag är själv faktiskt väldigt tacksam över livet jag har och lever idag!!! Att jag får vakna frisk, att mina närmsta mår bra och att jag har en familj som är helt underbar!!! Det gör mig glad och betyder fruktansvärt mycket för mig även om jag inte bloggar om det så mycket :)
Sen att vi har råd att göra mer än Svensson ser jag inget negativt i alls. Kan man känna lycka av både det man har och pengar så är liver complet anser jag. Jag skulle kunna leva ett ''normalt'' liv, men då vore det inte jag, jag och jag är STOLT över den jag är och det jag gör. Så tack vare att jag lärt mig att vara tacksam och glädjas åt det jag själv har!!! Så istället för att känna avund kan jag glädjas åt andra som har kommit in på nån skola, klarat en tenta, sparat ihop till en bil, hittat kärleken, fått fast jobb, köpt ett husdjur, tagitkörkort eller fått barn =)
Därför rör det mig inte i ryggen om nån har större blogg än mig eller är stor i USA eftersom han/hon har gjort sig förtjänt av det och jag kan känna glädje för deras skull eftersom jag är nöjd med mitt egna liv jag lever.
Allt folk skriver om mig gör saker och ting väldigt uppenbart att ni är missnöjda över ert egna liv och ska därför försöka trycka ner en annan som har det bättre för att ni inte lärt er känna tacksamhet över det ni har och behöver allvarligt talat hjälp!!! 
Jag lider med er för första gången på riktigt ='(