Nyttigt godis!

Jag ser min kropp som ett verktyg och som jag måste ta hand om för att den ska funka som den ska. Därför är jag väldigt noga med hur mycket jag rör mig och vad jag stoppar i mig. Godis är alltid gott, men det ger konsekvenser som hål i tänderna, övervikt och ökad risk för sjukdommar, dessutom är det en kostnadsfråga också!

Därför väljer jag idag 1 eller flera frukter som fredagsgodis och det bästa av allt är att dom räcker lite längre, till skillnad från vanligt godis som tar slut förvånadsvärt snabbt..... Så om du vill ändra dina matvanor är detta en bra början, för att sedan ta nästa kliv :) Lämna godiset och välja någon frukt som melon, jordgubbar, apelsin, äpple, banan, vindruvor, ananas etc, som dessutom är bra för din kropp!   


Jag har bestämt mig att jag lägger inte ut pengar på saker som förstör min kropp, hur ser du på saken?!