Om jag blev politiker!

Kikade runt i mitt arkiv och hittade denna bilden från ''Om jag skulle bli politiker'', haha! Oj, kommer än idag ihåg reaktionerna jag fick och att ingen skule vilja ha mig då som politiker, vilket också är rätt så uppenbart, haha! Jag förstår exakt hur jag menar, men som sagt meningen med Mr: lip var att ge otydliga förklaringar och misstolkningar till max, vilket jag också lyckades med, speciellt här ^^


Därför tänkte jag förklara lite hur jag tänkte när jag skrev detta:


1 Jag anser att oavsett om man har ett handikapp eller är fullt frisk ska man få gå på ett gymnasium, ge ungdomar hopp och låta dom tro på sig själva!

2 Tänker på personer som inte har det så bra ställt, förtjänar dom inte också ha körkort?!

3 Detta syftar jag främst på personer som sitter hemma, då dom i själva verket ska ut och leta jobb, tror dom allvarligt talat att jobbet ska plinga på dörren?!

4 Tänker på dom som verkligen inte behöver det, folk som lever på socialen, men som är fullt friska och är i almänhet bara lata! Fortsätter det såhär kommer pengarna en dag ta slut och vi slutar som Grekland, ingen bra idé!

5 Om vi höjer försäkringen blir efter förfrågan på miljövänliga bilar desto mer och inom tid sjunker dom också i pris, vilket gör att alla kommer kunna både köra miljövänligt som säkert!

6 Har ni tänkt på hur många oseriösa uppfödare det finns runt om i Sverige, syftar på såväl registrerade som oregisterade uppfödare. Uppfödare som ser djuren som en fabrik och äger 30 vuxna indevider, 15 ute på foder, 15 valpar och var av 8 är ett par dagar/veckor gammla. Hur ska dom hinna med att gosa med alla?!

7 Dagens människor lever betydligt längre än vad dom gjorde för några år sedan och har därför en helt annan förutsättning till att kunna jobba fram till 70, dock kanske inte 100%