Svar på tal!

I fredags skrev jag en inlägg om unga mödrar som skapade en hel del reaktioner både hos äldre och yngre läsare, vilket jag tänk


Givetvis respekterar jag och accepterar ungamödrar, däremot kan jag inte förstå mig på dom. Ett barn förtjärnar att växa upp i en tryggmiljö, med en varm säng, mat vid bordet och fina nya kläder. En ung mamma som inte gått ut gumnasiet, är arbetslös och som är helt behov av andra för att klara sig och respektive, kan inte ge sitt barn den uppväxten........ Om man redan har det svårt att ta hand om 1 barn, varför skaffa 2 - 3 till....... Vem är det som straffas i slutet, jo hela familjen, men först och främst barnen! Dom bad inte om att få det dålgt ställt, flyga fram och tillbaka då det vankas utgång. Barn växer upp, dom blir tonåringar och förhoppningsvist tar dom studenten. Men vad gör en ensamstående mamma då ena barnet hoppar ur boet och efter 1 - 2 år behöver flytta hem?! Barn är fantastiska, men dom kostar också pengar och det är det inte många tänker på.........

Dessutom att gemföra transsexuallism och ungamödrar 2 olika saker. Om en person betsämmer sig för att byta kön och det blir fel, då drabbas bara han/hon. Men om en mamma föder unge efter unge utan ''poäng'' då drabbas barnen + att transsexuallism klassas som en sjukdom, det gör det inte av att föda barn vad jag vet!


En liten fråga, om ett av barnen vill bli advokat, hur ska då mamman kunna hjälpa han/henne med läxorna om hon inte själv gått ut gymnasiumet och vad är hon sj för ''förebild''?!