Barbies fel?!

Något som gör mig riktigt irriterad och fundersam på hur vissa i samhället funkar får mig att fundera ''Vad är det som håller  att hända?!'' Den största snackisen som gått i sociala medier är nämligen Barbie som ska få ett helt nytt utseende och eventuellt få ''orginalet'' förbjudas på marknaden... Som ni hör låter detta hlet sjukt!

Forskare hävdar nämligen att dagens skönhetsideal är präglat på denna lilla docka som tydligen ska få all skuld till många kvinnors dåliga självkänsla etc. Jag förstår verkligen inte hur detta kan vara en dockas fel som dessutom är skäl-lös.... Om man nu ska skylla på någon överhuvudtaget är det iaf inte dockans fel utan ens föräldrar som inte varit noga eller vidare tydliga med att säga att du är fin och duger precis som du är. Det har iaf mina föräldrar alltid gjort oavsett om jag levde osm kille eller som idag TS-tjej.

Den nya dockan ska bli mer normal med celleliter, ackne och övervikt etc.... Jag kommer vara ärlig och säga att jag skulle ALDRIG under några som helst omständigheter låta mitt barn leka med den dockan.... Av den enkla anledning att Barbie ska vara och förbli en fantasifigur. dessutom tror jag knappast att ett barn vid 3 - 4 års ålder skulle se fram emot att bli vuxen, det hade åtminstonde inte jag gjort, haha! Alla har sina brister, men man kan också förebygga dom och det är inte någon plast dockas fel att man trycker i sig onyttigheter, det står man helt och hållet själv för anser jag!