Varför ska jag behöva försvara mig?!

Helgen som var blev det som sagt utgång, vilket inte är ovanlligt i sig. Det som var annorlunda just denna kvällen var att vi skulle vara på ett ställe som heter Olstorp, vilket var hel okej. Dom flesta som går dit är bönder och jag till hör kanske inte riktigt det ''facket'' eller hur man ska uttrycka sig på ett bra sätt?! Jag är väl mer en partyprincessa som älskar gå uppkläd och insåg väldigt fort att jag var lite over dressed, vilket faktiskt var lite pinsamt, haha! Hur som, allt var bra fram tills vi satte oss ner vid ett bord för att äta en hamburgare vi hade köpt då en person pötsligt skriker från ingenstans ''hon ärtransa, hon är transa'' etc..... Jag dömmer givetvis inte någon för att dom inte kan skillnaden mellan transsexuallism och transvestitism, absolut inte! Eftersom hen fortsatte med sit kacklande reste jag mig snabbt upp och gick emot hen för att berätta skillnaden mellan transvestit och transsexuell, vilket förvånade nog många, haha! Efter jag hade fått mitt sagt och fått uppbakning både av mina vänner och av hens avslutades konversationen väldigt snabbt, vilket jag var glad för :) Men detta är givetvis inget nytt, utav 6 av 10 utgångar brukar jag få försvara mig själv, vilket jag tycker är riktigt surt! Jag vet också att hade jag inte haft min blogg som växer dag för dag hade mitt liv varit betydligt enklare och därför funderat många gånger på att stänga ner den...... Men gör jag det vinner dom som vill att jag ska backa och får kött på benen och det kommer kanppast hända + att jag fått massor av söta mail från andra HBTQ-personer att jag är en förebild för dessa, vilket är super gulligtoch det ger mig ork attfortsätta! =)