Dags att överväga?!

Klipp som dessa får mig faktiskt att fundera på om det är så bra att vi har djurparker egentligen..... Jag vet deras syftet att dom ska bevara utrotningshotadearter, men när saker gå snett är det verkligen värt det då?! Man måste ibland förstå att djur kommer alltid förbli djur och det är inget vi kan göra något åt....





1 Cecilia | Tatuerad & piercad feminist:

skriven

Jag är emot djurparker (och cirkusar med djur, usch spyr). Om det handlar om att bevara utrotningshotade arter så visst, men det ska väl vara för djurens skull då? Jag förstår inte varför djur som inte alls är vana vid vårt klimat ska behöva vara här och varför djur som är vana vid att vara ute i stora världen, helt fria, ska vara inlåsta i smååå burar. Det känns som att det enbart är för VÅR skull för att underhålla OSS. Och så vill jag inte ha det :/

2 Molly Nilsson

skriven

Jag instämmer helt, borde ske grova ändring när det kommer till hållning av vilda djur! :)