Lätt hänt!

Igår kväll satt jag vid tv:n och kollade ut ifrån mitt fönster och insåg att hur oehört lyckligt lottad jag är och även om vissa hävdar att jag är ''misslyckad''  rör det mig inte i ryggen. Tycker det är så oehört skönt att bara kunna stanna upp en stund eller bara tänka efter när man mår rent av skit... =)


Jag har 1 bra deltidsjobb jag stormtrivs med och en riktigt bra lön

Bloggens går bra och pengarna rullar in även där varje månad

Jag har världens bästa familj, släkt och vänner som accepterar mig för den jag är

Jag har en go liten råtta (Gucci)

Min utredning är så gott som klar

Jag bor i en super fin lägenhet jag älskar

Jag har råd att unna mig det jag själv känner jag behöver

Blir bortskämd av mina sponsorer med massa bra produkter


Ibland glömmer jag bort att vara tacksam och ser inte det jag har och tror knappast jag är ensam om detta. Just därför tycker jag det är så viktigt att man tar sig tid att tänka efter! Därför tycker jag ni också ska göra detta och skriva ner det ni är nöjda över. Jag har nämligen själv gjort det och ibland när man är lite nere läsar man igenom detta och får en tanke ställare att det kunde faktiskt varit bra mycket värre :) Det är så jag åller mitt humör uppe och orkar med att vara en positiv person, för det är en kosnt i sig :)