Dagens fråga!

Hur underhåller du ditt röda hår för att förbli rött?

Det finns en mängd olika knep för att behålla håret i sin röda nyans och knepet jag fick lära mig av en kompis var att duscha så sällan så ofta man kan 1 gångi  veckan och duscha i kallt vatten för att färgen inte ksa lösas upp. Vilket jag tyckte lät riktigt snuskigt och väldigt obehagligt, haha! Jag vet att man inte ska duscha allt för ofta, men 1 gång i veckan skulle aldrig funka för mig, haha! Så istället för att gå på den metoden gör jag såhär


1 Färgning tar utväxt och fyller upp med ny röd härlig färg

2 Någon gång i mitten a månaden slänger jag i en toning innan det är dags att färga på nytt


Men givetvis har jag ett till S i rockarmen och det är min färgbomb. Tack vare denna kan jag duscha hur ofta jag vill eller känner jag behöver ca 2 - 3 gr i veckan. Hos olika hårfrisörer kan du hitta produkten givetvis, men jag föredrar att beställa hem av den enkla anledning att det blir mer ekonomiskt, hihi ^^ Dessutom har man fler saker man behöver så som smink, parfym, schampo etc tjänar man några extra slantar man kan göra annat för :)


Hårbomb