Kan orsaka allergi!

Jag får många olika frågor från unga och äldre transsexuella om att självmedecinera och svarat på detta i ett tidigare inlägg att jag kommer enbart leda dom vidare till någon anna som vet eller känner någon annan. Av den enkla anledning att jag inte vill påverka min egna utredning etc. Att själv medecinera kan ge skador på levern och olika biverkningar som blodproppar och cancer vet dom flesta TS-personer om. Men något jag inte visste om är att självmedecinera kan utveckla allergi mot hormonerna, vilket kan leda till att du måste avbryta hormonbehandlingen och innebära att du inte kommer kunna ta hormoner överhuvudtaget.... Detta var ingenting jag visste fören min läkare tog upp detta, men då hade jag kommit en bra bit in i förvandlingen och han sa att oddsen är mycket små, men det finns en risk... Hade jag vetat detta hade jag nog övervägt mitt val idag och därför tar upp detta med er TS-personer som läser bloggen, jag vill inte något sådant hemskt ska hända er eftersom hormonerna är nyckeln till ett ''normalt liv'' och det vet vi alla TS-personer :)