Tur i oturen!

Något jag verkligen irriterar mig på är personer som enbart hör av sig när dom vill något och annars kan vara död i flera veckor om inte i månader.... Veckan som var fick jag ett samtal av en vän som väldigt sällan hör av sig om det inte är av någon speciell anledning, vilket jag naturligtvis inte tänkte på just då klantigt nog..... Vi små pratade lite som man brukar göra och tillslut fick jag veta vad det var personen i andra luren vill. Det var nämligen djurvakt dom behövde inför en resa och eftersom jag mer eller mindre var ny vaken hade jag inte mitt schema i huvudet och svarade att jag kunde eventuellt. Vilket jag senare insåg att jag inte alls kunde eftersom jag skulle upp till Norrland den helgen, vilket jag kände en stor lättnad över eftersom jag del inte är så förtjust i katter och dels insåg varför hon hörde av sig överhuvudtaget.... Detta var inte första gången det här händer mig, utan även då jag skulle flytta till och ifrån Falköping, som jag fick ''Nej tyvärr det går inte för vi ska till''..... etc. Jag har inget emot att hjälpa till och personer som känner mig vet om att hjälper dom mig är det en självklarhet att jag hjälper dom. Men vet jag om i förväg att jag inte kan räkna med någon hjälp tillbaks försvinner min lust att hjälpa till överhuvudtaget. Ursäkta att ni behövde läsa detta, men ibland behöver man bara skriva av sig :)