Att det ska behövas!

Ibland funderar jag på varför man överhuvudtaget ska behöva gå en utredning för transsexuallism, det känns ganska meningslöst dom flesta möten jag varit på där samma fråga kommit upp ''Hur mår du'', ''hur känndes det'', ''vad ska du göra här näst'', ''vill du ha barn'' etc.. Att jag och en hel del till ska ens behöva övertala någon om att man är transsexuell känns helt knäppt!

Det är inte så att någon hetrosexuell person behöver övertyga om sin sexuellaleggning, hur och varför etc... För förstår ni vad jag menar?! =/ Värsta va när jag skulle pussla på utredningen och jag trodde han skämtade, asså SERIÖST?! 0_o' Nog för att jag då levde på mitt bloggande helt då, men så skoj tyckte jag inte det var att göra det där 2 - 3 timmar.... Glad att det är över och tycker ärligt talat synd om personer idag som behöver genomgå detta!

1 ord, hold on be strong, typ det jag tänkte hela tiden när allt kändes mer eller mindre meningslöst, haha!



1 Anonym:

skriven

Utredningen är väl till för att man själv också ska bli helt säker på hur man känner. Speciellt om man ska genomgå könsbyte, då finns det ju inget återvändo efter och de måste ju kännas förjävligt att byta kön och sen komma på att man förresten hellre ville vara som innan.

2 Molly Nilsson

skriven

DEt har du absolut rätt i, många transsexuella ångrar sig efteråt pga många stressar genom den =/ Jag ville bara åt mina hormoner sen kan resterande vänta :) Tyvärr har dom ingen statistik på hur många som ångrar sig vilket är tråkigt för det kunde hjälpa dom yngre att tänka steget längre :)