Hon är mer än bara en hund!

I fredags följde Gucci med mig till jobbet som vanligt och när det bara var 5 - 10 minuter kvar tog hon sats och hoppade upp på en mur som är lite mer än 1 meter hög och trampde fel och föll... När jag kom till henne såg jag att foten var åt fel håll och åkte direkt till veterinären. Hon blev rönkad och där såg man att benet var brutet och även små frakturer i själva foten.... Undertiden vi väntade på besked om eventuellt operation passade jag på att ringa försäkringsbolaget och därefter kom 1 smällen...

Det visade sig att Guccis försäkring inte täckte hela skadan och bara en viss del och när jag lagt på var det blandade känslor. Dels att jag skulle behöva betal mer än tänkt, men också tur att jag lagt undan 150 000 just för saker som dessa. Efter 2 timmar och 30 mins väntan fick vi besked om att hon inte skulle opereras av den enkla anledning att benet kunde skadas ännu mer under en operation, vilket kändes skönt eftersom en operation är alltid en operation och det kan gå fel...

Nu kom nästa smäll, efter en lång väntan fick vi besked om ingen operation som sagt utan att hon skulle gipsas och att deras gips var slut... Dom hade en annan station i Vara som hon skulle åka till och eftersom jag hade 1 möte kl 15:00 med en sponsor kunde jag inte hämta henne innan dom stängde i Vara... Vi fick vänta lite till och där av besked om att hon kunde bli nerskjutsad till Alingsås där dom hade jour, puh!

I mina ögon är Gucci mitt ALLT, ingen summa i världen skulle kunna få mig att backa för henne och så borde fler tänka. Våra husdjur och barn väljer inte sin familjer, det är vi som tar dom hit och därför är det vårt uppdrag att alltid finnas där för dom <3