Är man en dålig människa?!

Som ni alla vet äter jag inte kött längre, mer än fisk och skal djur. Men undersenaste tiden har jag funderat på om jag ska börja äta kött på nytt... Som ni vet tycker jag inte synd om djuren som födsupp av ett syfte, men att jag valt att inte äta kött iaf ko är för att jag jobbar med dom. Man har sett dom insjukna eller små kalvar som haft svårt att ställa sig pga för mycket mjölk i den lilla magen etc. Klart jag tänker på det varje gång jag står vid en köttdisk =/

Men att jag funderar på att börja äta kött är för att maten i olika resturanger är så himla begränsade... Det är mer eller mindre samma sak jämt och jag som AVSKYR att laga mat gör det betydligt mer komplicerat... Där av att jag funderar på att börja äta kött igen för att få variation på min mat när jag äter ute. Men får genast dåligt samvete =/

Det enda jag kanske lite emot när det kommer till djurhållning är gris och fjäder eftersom dom hålls instängda livet ut, vilket inte korna får eftersom dom har något so heter betestvång. Det betyder att dom skarastas/få gå ute så fort man kan släppa ut dem oavsett om det är ekodjur eller ej, vilket är super!

Men vad tycker ni, är man en dålig människa om man börjar äta kött på nytt och om man verkligen vill hålla sig till det gröna, hur skam an lösa det när man äter ute ca 2-3 gånger i veckan eftersom samma mat varj gång blir himla TRÅKIT!