Jag blev rädd!

Som många av er redan vet har jag påbörjat en ny hormonbehandling som verkligen har gått hur bra som helst. Det är fortfarande i pillerform men inte av samma märke som jag engång tog då jag självmedecinera utan av ett helt nytt. I början gick det riktigt bra fram tills jag fick knölar i bröstet och JA, jag tänkte det värsta! Men som jag också visste om var att när man börjar med hormoner är det som för tjejer. Bröstköttlarna ska formas om och växa till sig. Men eftersom jag redan gått igenom den fasten blev jag naturligtvis lite orolig... Men jag valde att avvakta och idag är mina bröst som dom ska.

Jag är ingen läkare, men det verka som hormonerna man köper på nätet är inte lika starka, vilket tydligen gav min kropp en mini pupertet och en "oj vad är detta". Men nu när den fasen är över mer eller mindre kan jag meddela att mina bröst är som dom ska igen och nu inte längre ä B-kupor utan C. Det jag vill säga med detta är att oavsett när du påbörjar hormonbehandlingen hari ngen betydelse till din framtida byst. Det är dina bröstköttlar som kommer avgöra och har man redan mycket bröst fett som kille är chansen betydligt större att dom växer "bättre" än om man är väldigt platt på bröstet. Behöver inte vara så, men oddsen säger det.