Lägg ner!

Att bli förolämpad och nedklankad med ord blir ofta en vardag för många transsexuella och ordet hen används mer och mer som ett skälsord... Jag har fått smaka på det, naturligtvis både av personer som jag gått i samma klass och som gått i klasserna över mig engång i tiden... Men vad är det egentligen som retar dom så mycket?! Det är väl för guds skull inte deras kön vi ska ändra? Inte dom vi ska proppa i hormoner? Inte som som ska ödlsa tid på en utredning som halvt känns meningslös? Inte som som ska få höra att dom inte räcker till?

Nej det är vi transsexuella, vi får höra att vi inte duger, att vår utredning kostar pengar från staten, det är vårt kön vi ska ändra, det är vi som ska proppa i oss hormoner som kan ge oss diverse biverkningar, inte ER! Jag har fått stå upp många gånger för mig själv under en fylla när jag får höra "hon är en transa" eller "hon är en kille"... Jag vågar stå upp för vem jag är och almnbilda nötter som inte vet skillnaden. Fine jag kan åka på spö, MEN jag har samma rättighet att gå på gatan som vilken annan som helst!

Du behöver inte kollas upp för att du är hetro, berätta vad du gör med din partner eller genomgå tester, så lägg ner! Jag må vara född i fel kropp eller ha korrigerat om den till mitt innre, men det ger vare sig dig eller någon annan rättighet att klanka ner på mig eller någon annan! Tyckandet är fritt fine, men var berädd att jag kan stå upp för mig själv, kanske inte genom slag, men med lärdom som jag så många gånger tidigare klarat mig ur situationer där jag blivit påhoppad. Komihåg våld löser inget, det skapar bara problem.

Det jag vill säga med denna texten är att är du utsatt för någon som helst mobbning pga utseende, diagnos, läggning eller fångad i fel kropp?! Sträck på dig, slå tillbaka med ord och visa att du är värdefull och har något att komma med! INGEN har rättighet att klanka ner dig oavsett vad han eller hon anser. Personer som yttrar sig om saker som detta är oftast inte lyckliga själva. JAG VET DET, jag ser att dessa personer kommer in på min blogg än idag och vet med garanti att mitt liv är långt från deras och det mina vänner är jag mycket glad för!
1 Anonym:

skriven

Du jättefin! All styrka och lycka önskar jag dej! Karina

3 Anonym:

skriven

Hej Molly!
Tror att det är den mänskliga osäkerheten och rädslan som gör att folk kastar skit efter dig och dina lika. Om mina skattepengar går till att få dig till att må bra och bli den du egentligen är, vad är det för fel med det, kan ju faktiskt vara så att det räddar någons liv. Är helt övertygad om att det finns de som väljer att avsluta sina liv istället för att komma ut och berätta för världen vem de egentligen är och att det har råkat bli så att de föddes i fel kropp.
Hoppas verkligen att du når dina mål och aldrig slutar att stå upp för den du är, finns säker fler än mig som tycker likadant men som inte vågar göra det offentligt, tyvärr.
Du är en fin människa och jag är övertygad om att du är lika fin på insidan som du är på utsidan.
Kör hårt och lev livet Molly, det är din rättighet.
Mvh Andreas


2 Molly Nilsson

skriven

Aw tack ska du ha för dina fina ord, glad jag blir! =)