Det var tufft!

Något jag blirså arg över är när jag får mail från unga killar och tjejer som berättar deras situation i skolan och hur utsatta dom är pga att idioter klassar dom som annorlunda/konstiga... Ingen ska behöva känna så, alla är olika JA, men det behöver inte vara negativt, absolut inte!

Jag tänker ibland på dom som engåg var på mig kallade mig både det ena och det andra när jag gick i koridoren under högstadiet, ALLT för att såra. Ibörjan av 7:an var jag helst ensam, jag ville inte vara med någon pga allt prat som gick och hade en program jag alltid följde och åt glass eller popcorn till. Jag visste om att i huset var jag säker och där kunde ingen komma åt mig!

Jag har också haft det skit tufft under min tid i högstadiet, MEN det blir bättre! Idag vet jag med säkerhet att trots ärren som jag fick under åren i skolan har det stärkt mig som människa och skapat ett driv att lyckas. Dock vet jag att allt fler unga har det så pass tufft att dom tillslut inte orkar fortsätta... Men om du osm läser detta eller känner någon som är utsatt hjälp honom eller henne. Jag bad sällan om hjälp, men i efterhand vet jag att det kunde varit bra. Ingen förtjänar att må dåligt oavsett på jobbet eller i skolan <3

En sak jag lärt mig är att mobbare kommer oftast ingenstans, fine dom kanske går på alla fester och har massa vänner i början. Men när allt kommer omkring är det dom som tillslut blir eftesläntarna, värt att tänka på!
Det mina vänner kallas för karma när man är dum mot andra
1 Anonym:

skriven

Saknar dig jätte mycke nästan ett år sen vi sågs i Kalmar

3 Molly Nilsson:

skriven

Det har du faktiskt rätt i, satt och tänkte på det i veckan som var, hoppas allt är bra med dig :)

2 Anonym

skriven

Saknar dig jätte mycke nästan ett år sen vi sågs i Kalmar