Herre gud!

Övreallt på min FB ser man diverse inlägg om invandrare får si och så mycket från staten och bla, bla bla, asså seriöst?! Vad är folks problem?! Ni tror inte er egna skolgång och ersjukvård kostat staten pengar eller vadå?! Nog för jag kan vara virrig men så rå pantad som många av dagens Svenskar tyvärr är, är dels både skrattretande och PINSAMT! Jävligt glad att jag är latino/latina beroende på hur man ser det.

Kan bli så imponerad över hur oehört "smarta" vissa anser sig vara och tro att ALLT dom läser på internet är sant. Herre gud inte undra på att högskolornas ansökningsintag sänkts, haha! Nej men helt ärligt känns det som dagens människor verkligen tappat huvudet bakom en vagn och sedan kört iväg.

Jag har väldigt svårt att överhuvudtaget tycka synd om folk som först gnäller på att "buhu mina pengar räcker inte och det är så synd om mig" För att sedan se någon dag senare "Invandrare förstör vårt land". Sen är oftast majoriteten arbetslösa eller folk som vantrivs på sina jobb pga dålig lön som uttrycker sig såhär, vilket säger ganska mycket om dom. Jag har gjort en sak väldigt tydlig att sånna människor som kläcker ut sånna meningslösa komentarer eller delar och inte själva har någon egen inkomst kommer jag alltid anse mig bättre och nedvärdera, precis som dom gör med andra!

Sen kommer man till dom dära "Men tänk på att du är en förebild för många och ska hålla dig neutral" Säger vem?! Inte jag iaf, jag är ärlig och rak på sak!