Tänk om!

Det verkar som ALLA tror att höga utbildningar kan ge en bra lön på 25 och uppåt. Att man får en enklare väg till toppen är helt klart, det säger jag inget om! MEN det man glömmer är att pengar är inte svåt att tjäna oavsett vilket yrke man väljer och utbildning man har, BARA viljan finns! Man behöver inte gå flera år på högskola och läsa något jätte avancerat för att kunna få en hög lön, det är bullshit! När jag jobbade inom lantbruket hade jag en lön på 25 000 efter skatt, tro det eller ej! MEN jag jobba för varje krona och ÄLSKADE mitt jobb oavsett vad folk tänkte när kodoften kom in på Käpplunda som kategoriseras som en av Skövdes Gräddhyllor. Jag hade ett mål och jag nådde det, jag är den enda på hela området som bodde ensam i en 3:a, det satte frågor och status!

Oavsett om folk tyckte om att jag luktade bajs och gav mig blickar tänkte jag ofta "bitch jag bor ensam i en 3:a på 8 våning och drar in högre lön, so back off", haha! Jag var en diva trots min kodoft! Idag har jag inte samma lön som tidigare och mycket är för att jag har inget riktgit mål... MEN så fort jag fått upp ögonen för ett mål kommer jag ta mig dit och få samma lön som jag tidigare hade om inte högre! Jag ä nu på paus-läge och kan ändå leva lush life! Trots att lönen är lite sämre kan jag ändå leva gott och unna mig det jag vill ha och det är det viktigaste för mig!

Däremot tror jag inte att jag kommer jobba inom lantbruket igen även om förfrågningar kommer in till och från. Det var roligt, älskade jobbet, men att säga  hejdå till djur som behövde avlivas är inget jag vill göra igen =´( Det jag menar är att man inte behöver jobba just med lantbruket utan kan vara VAD SOM HELST! Därför anser jag att inget jobb är för dåligt utan det är människor som är för lata eller för misslyckade för att fatta hur enkelt det faktiskt kan vara att tjäna pengar! Ibland kan 1 jobb inte ge allt utan behöva 2 eller 4?! Jag hade 2 jobb, lantbruket och min blogg och det gav mig min gräddhylla och det unika livet jag hade då. Nu ska jag bara luta mig tillbaka och se andra slita en stund och sen tar jag sats och då är divan tillbaka på sin nya gräddhylla ;)