På djurens villkor!

Att livsmedels affärer börjar lägga om till mer vegetariskt och vegansk kost är verkligen toppen! MEN detta är givetvis kanske helt korket heller?! I mina ögon får dom som vill äta kött äta kött så länge jag får äta det jag vill, frågor på det?! Tror inte det! Vissahävdar att människan är uppvuxen på kött och enad för det, det finns en viss sanning i det... Vissa saker kan jag inte få i mig utan tablett väg!

Min teori är att man kanske ska skära ner på kött, att man kan lägga en vegetarisk eller vegansk dag i veckan. Detta skulle ge konsekvenser för många bönder, men andra sidan skulle det hjälpa allt fler djur! Här i Sverige säger dom att djuren har det så mycket bättre etc. Men redan förra veckan fick jag höra om ett kadaver som låg i 4 dagar hos dom andra djuren... Allt går inte schyst till och bara 1 dag i veckan skulle få gårdar med sämst ekonmi falla och få stopp på sin massproduktion. Ska vi ha ett lantbruk ska det vara på djurens villkor och inte något annat!