Bli 98% vegan!

 Som ni vet äter jag kött i dags läget och varför det är så är för att vi kommit överens om att jag tvättar, lagar mat och städar. Men att jag började äta kött var främst för det blev jobbigt att göra olika maträtter och nu menar jag inte vegbullar eller vegkorv, haha! Lite mer avancerat givetvist och som ni med vet åt jag fiskrätter och skaldjur vilket jag i dags läget inte ser som något måste längre.

Sen tål jag inte mejeriprodukter och vägrar dricka latosfri mjölk, smakar verkligen SKIT, förstår inte att folk kan dricka så smörja, då slår soyamjölken med häst lägder, haha! Men eftersom jag nu ska ta bort fisk och skaldjur kommer det göra att jag blir vegan. Sen kanske jag gör undantag om jag är ute på krogen då rosa pantern innehåller mjölk eller om det inte fnns mycket till veg alternativ. Jag blir inte 100% vegan, men iaf lite och tycker det ändå kan bli en bra början! :)

Attjag kom fram till att inte äta skaldjur var under kräftskivan då jag insåg att jag bryter upp det stackars djuret och dom dör på ett väldigt hemskt sätt, kokas ihjäl... Det är osm någon skulle koka mig levande och sedan bryta ben efter ben för komma åt varje köttslamsa, usch! Sen hur andra väljer är upp till var och en, men jag ska försöka ta bort skaldjur helt!