Finaste människorna!

Dom allra finaste människorna jag mött eller varit tillsammans med är faktiskt dom sm bär på olika diagnoser som ADD, ADHD eller Aspberger etc. Blir verkligen både så förbannad och ledsen över hur många än idag kan behandla dessa människor och säga både det ena och det andra om dom när dom inte hör... Fine många med diagnoser är lite med avancerade att umgås med, men det är oftast pga att man själv gör fel!

Vissa säger knappt något alls och vill mesta dels vara för sig själv. Medans andra pratar non stop och kanske har svårt att sitta still. Varje gång jag möter en person med någon diagnos läser jag först av dpersonen i fråga så jag inte säger något dumt. för det som uppfattas bra i mina öron kan få en HELT fel bild i hans/hennes. Jag vet att det finns medecin till det olika diagnoserna, men precis osm mina hormoner ger även dom biverkningar och helt ärligt tycker jag att man ska tänk på det. Den man möter tar dom inte för skojs skull och det finns en anledning, för att passa in i vår fel skruvade värld... Men om deras medecin gör dom livet enklare go for it och om inte, gör inte det. Det viktigaste är at dom mår bra och inte vad andra tycker och tänker!
1 Ebba:

skriven

Ååh tack! <3 Har själv aspberger och känner 90% av tiden att jag måste försöka "spela" för att dölja det. Till exempel kan jag bli tramsig/prata med bebisröst så jag måste alltid alltid tänka på det :(
Man vet liksom aldrig hur folk kommer ta det! Vissa reagerar jättebra men andra blir helt konstiga när dom får reda på ens diagnos. Liksom jag är samma person som du kände för 30 sek sedan!! xD
Det är lite som att "komma ut" antar jag :/
I alla fall, tack för att du är så grym, det är himla mysigt att kolla på dina vloggar och lite längre upp så skrev du att du uppskattar läsarna (tack igen) och det gjorde mig också glad. Du känner ju inte mig personligen men bara att läsa orden får mig att må lite bra o^.^o
Mvh Ebba

2 Molly Nilsson

skriven

Vad glad jag blir att få höra att du gillar vloggarna och finner dom intressanta! Känns så bra att det man gör kommer till någon nytta för någon! :) Tråkigt att höra att folk ser dig på sånt skevt sätt pga diagnos man inte valt att ha. Men en sak ska du ha klart för dig att många idrottare, uppfinnare eller artister etc har någon form av diagnos. Människor med en diagnos har ett driv som ingen "vanlig" persn har vilket gör dom/dig extra unik med just din super kraft, glöm inte det! =)