Karma is a BITCH!

I veckan fick jag veta något riktigt hemskt och det var en nära vän till mig som hafft det tufft redan som liten och än idag har det... Jag minns än idag hur 5-8 eller fler kunde hoppa på henne och kritisera hennes Pappa som inte var frisk efter gått in i väggen och hennes mamma som var sjuk skriven. Dom gjorde verkligen ALLT för att trycka ner henne kritiserade hennes familj och hennes husdjur. Jag beundras över hur hon verkligen fått kämpa ch är där hon vill vara, även om vi inte hörs dagligen så känns det som när vi väl hörs var det som igår vi pratade! Vi gick våran 3 km på kvällarna med hundarna och pratade om allt verkligen och i v fick jag veta att båda hennes föräldrar hade blvit jätte dåliga...

Jag blev jätte ledsen för hennes skull eftersom jag vet hur tufft hon haft det och hur många behandlat henne under skolan. Ärligt tror jag att dom gjorde som dom gjorde var för att dom visste om att hon var duktig i skolan, vilket hon verkligen var! Minns engång då det var Anton, Alexander, Funny, Sofie och Ida som klankade ner på hennes hund hur ouppfostrad den var, utan att veta ett skit om hennes bakgrund! Just under den konversationen öppnade fel person käften och hängde på dom andra och då sa jag efter hon sagt "Du måste fan uppfostra hunden, hon kan verkligen inte bete sig" och jag gick till försvar "Ah men Ida, om jag inte minns fel var det din hund som sprang mitt ut i vägen och blev påkörd? Då är väl du ändå fel person att klandra ner på någon annans hund när ni inte kan uppfostra eran på inkallning?" Hon satt tyst mer eller mindre hela lektionen.

Jag vågar absolut säga rätt namn eftersom sånna som dessa kommer aldrig bli något vettigt av iaf. Vissa av dom går arbetslösa, andra har jobb dom inte trivs med eller tycker är helt ok och pratar i telefon under arbetstid om fester och andra drar på sig massa CSN som dom kommer vara klara med vid pansionen, värt?! Nepp. Jag hade precis godkänt i många ämnen, MEN jag klarar mig fint pga att jag är driven och ser människor på ett positivt sätt oavsett hur dom ser ut, vem dom är etc. Detsamma gäller dom andra ni varit på som också kommit bra mycket längre än någon av er kommer göra. Låt detta vara en läxa till er, karma is a BITCH.
1 Anonym:

skriven

Hahah du har ju ingen aning om vad du pratar om? De flesta av dem du precis tog upp läser på högskola till högavlönade arbeten.. Visst dom drar på sig CSN-skulder, men i långa loppet kommer dom ha det mycket bättre både ekonomiskt och arbetsmässigt än vad du har! Dessutom måste ju den här händelsen ha ägt rum för 10-15 år sen? Kanske dags att växa upp och få vidare?

3 Anonym:

skriven

Hahah du har ju ingen aning om vad du pratar om? De flesta av dem du precis tog upp läser på högskola till högavlönade arbeten.. Visst dom drar på sig CSN-skulder, men i långa loppet kommer dom ha det mycket bättre både ekonomiskt och arbetsmässigt än vad du har! Dessutom måste ju den här händelsen ha ägt rum för 10-15 år sen? Kanske dags att växa upp och få vidare?

2 Anonym

skriven

Hahah du har ju ingen aning om vad du pratar om? De flesta av dem du precis tog upp läser på högskola till högavlönade arbeten.. Visst dom drar på sig CSN-skulder, men i långa loppet kommer dom ha det mycket bättre både ekonomiskt och arbetsmässigt än vad du har! Dessutom måste ju den här händelsen ha ägt rum för 10-15 år sen? Kanske dags att växa upp och få vidare?

4 Molly Nilsson

skriven

Senast jag hörde något av någon av dem pluggade 2-3 st. Vad dom gör idag rör inte mig i ryggen eftersom det anser jag som oviktigt... Du får gärna anse mig ha det betydligt sämmre än någon av dem i framtiden eftersom jag vet vad jag tjänar i dags läget. Det som hände då är då, men det hindrar mig inte att yttra och tycka till om det, just saying ;)