Jag är inte den alla tror!

Många som läser min blogg och som jag träffat på gatan eller på krogen har oftast en klar och tydlig bild av vem jag är. Den tyspiska bilden man får av mig är att jag är en person med stort ego, framgångsrik och väldigt rak på sak och väldigt okänslig om vadandra tänker och tycker om mig. Men är det den verkliga sanningen?! Jag kryper inte under stolen att alla mina medverkande i olika intervjuer eller att jag sköter mina affärer på ett bra sätt. Verkligen inte, trots att det kunde fått motsvar effekt har det hjälpt mig massor. Den status jag har idag är få transsexuella har och det irriterar mig riktgit mycket! För att HBTQ-personer ska bli accepterade i samhället måste vi visa att vi har något att komma med. Redan från födsel föddes vi med minus på vårt konto där samh@ället redan hade gett oss en stämpel om vad och hur vi är som person...

Den bilden många har av mig är oftast helt fel vänd, men främst för att jag valt det. Jag har blivit sårad/lurad av vänner, killar jag träffat och sammerbetspartner som enbart vill ha sin del av kakan och när den försvann, försvann även dom. Att jag har höga karriär mål, är rak på sak och kan uppfattas som okänslig är för att jag vill se vilka dom verkligen är. Jag kan inte vara snäll, rar och underbar för då kommer jag bli överkörd... Jag måste ta plats annars kommer jag bli behandlad som skit som många transsexuella i dagens läge blir. Det var den kvällen då K berättade för mig att jag inte var som alla andra och att vi inte kunde ses mer jag bestämde mig. Fuck this, jag ska visa han och alla andra att jag är ingen man räknar ut och att jag ska fokusera helt på min karriär!

Den natten jag kom hem, tvättat av smink som hade runnit och tog av mig mina klackar bestämde jag mig för att den snäll och jämt förstående personen måste hållas privat till dom som verkligen, verkligen känner mig. Idag tar jag ingen skit och säger som det är till killar och människor jag träffar för första gången. Behandla mig med respekt och värdighet och du ska få dubbelt upp, men kränk mig och förminska mig så kommer ditt liv en mardröm!