Jag kan ta hand om mig själv!

Allt för många kvinnor och även killar förlitar sig helt på sina partners. Dom blir mer eller mindre beroende av varandra och dagen det tar slut inser hen den bittra sanningen... Allt blir helt plötsligt mycket dyrare och därpå blir det en ny jakt på någon som kan hjälpa dem med deras ekonomi. Jag tror ni förstår vart jag vill komma och det är att dessa tragiska människor aldrig blir stabila... Att vara 2 st i ett hushåll förenklar mycket och man tjänar på det i många gånger. Men att stanna i ett förhållande pga trygghet eller vetskap att inte ha förmåga att betala sina egna räkningar på egen hand är patetiskt....

Det finns ett senarie till och det är när personen i fråga tröttnar på den andra. Många av dagens förhållande förstörs pga ekonomin inte håller, bråk uppkommer och man börjar kolla på andra. Att kunna ta hand om sig själv är A & O. I mina ögon finns inget mer avtändande än personer som lever på just detta sätt och tror dom kommer kunna lyckas livet ut... Det är lätt för mig att säga som har det gott ställt och kan leva som jag gör, JA. Men jag jobbar också för det och 1 sak är säker. Jag tänker aldrig bli beroende av någon eller utnyttja någon heller för den delen. Jag har något som kallas värdighet som jag fortfarande tänker hålla kvar i och sen om andra vill sjukna så lågt är upp till va och en. Men det säger allt om dessa personer, trasiga och ostabila....