Fått kämpa för att få respekt!

I dagens läge ökar allt fler trans-personer och desto fler blir vi på gott och ont skulle jag våga säga... Klart alla ska ha rätt till vård men när allt kommer omkring finns det en hel del som rusar in i utredningen och sen ångar sig innan och efter det är försent... Ett liv som transgender är inget glamoröst! Alla transsexuella som finns runt om i världen bär på en egen och unik historia till vem hen må vara! Men det är på tok för många som råkar illa ut som blir utstötta, utnyttjade och även misshandlade fysiskt!

Jag har haft tur att röra mig kring folk som accepterat detta och träffat på personer som visar hänsyn. Men jag kan också säga som så att hade jag aldrig varit offentlig som jag är idag vet jag inte om det hade sett likadant ut... Men allt har inte varit självklart, jag har fått stå upp för mig själv flera gånger för att dels vinna respekten och verkligen fronta mitt liv till 100% för att verkligen visa att jag tar ingen skit. Bloggen har varit ett forum utåt för alla som avskyr mig och förstått att jag har det liv pga att jag jobbar hårt! Jag lever som bloggerska av en enkel anledning, att jag kan och alltid har något att berätta! Därför säger jag till dig som kanske blir orättvist behandlad på jobbet eller i skolan. Säg ifrån, ingen har rätt att klanka ner på dig vare sig innan eller nu!