på djurens villkor!

Ska jag vara riktigt ärlig tror jag inte på ett samhälle som enbart är köttätare eller helt vgetarianer/veganer heller... Där av att jag inte bryr mig ett piss om någon äter kött framför mig eller köper päls, gör det om du nu mår bra av det, varför ska jag hindra dig?! Av samma anledning ska jag få äta det jag vill utan några som helst problem! Däremot kommer jag aldrig kunna prata gott om djurproduktion eftersom jag hört hemska historier av djurvårdare och även fått se med egna ögon...

Där av detta vill jag vare sig kalla mig vegetarian eller vegan. Jag väljer äta mycket från växtriket och utesluta djurprodukter som kött, mjölk, ost etc... Skaldjur och fisk är väl det enda djur jag äter och sker oftast när jag äter ute om jag inte känner sug för samma mat 4 dagen i rad om ni förstår vad jag menar, haha! Tycker det är dumt att sätta sig i olika fack! Där av är jag varken det ena eller det andra. Sen kan jag väl också säga att går man på hormoner som mig är det kanske lite extra viktigt att tänka på sin kost pga olika biverkningar... Första mötet med medecinmottagningen berättade just hur viktig kosten är och att vegetarisk och vegansk kost är bland det bästa man kan äta om man går på hormoner för att undvika blodproppar, bara ett tips! :)