Se igenom en fasad!

Som många vet har vi som håller på med sociala medier en falsk fasad... Det är den ena bilden snyggare än den andra och saker vi "shoppat" för diverse olika pengar, men hur vet man om det är sant eller falskt?! När jag går igenom en blogg letar jag efter ett mönster. och vissa punkter...

Det första man ska kolla på är uppdaterandet är verkligen ett stort dilemma och fuskas det med den vet man redan i förväg att personen i fråga uppenbarligen inte tjänar något på det hen gör och där av inte tar det vidare seriöst. Att uppdatera 24/7 krävs diceplin vilket inte många vet och jag brukar iaf ha 5 -6 inlägg under en vecka som fastinställda som jag gör i ordning under helgerna tex.

Sen till små hintar är viktigt också att se, att göra massor en vecka tex efter löning är väl ganska solklart, men att hålla den fasaden är betydligt svårare. Många med mig strör ut det vi ska göra under veckorna och som jag väljer placera dom när jag vloggar. Jag kan absolut ha en vlogg när jag sitter en hel dag hemma i möte, men vet inte om det är direkt intressant, städar eller kollar netflix non stop?! Det jag menar att det förekommer en oglamorös sida också!

Sen hur personen mår är väldigt viktigt! Får man ständigt läsa "mått skit hela veckan eller flera dagar" ger det en dålig ton till bloggen om det kanske inte hänt något allvarligt dom bortgång eller kanske breakup. Sen att man mår dåligt ibland är naturligt, men viktigt att man kan skaka av det! Där av att jag berättar ofta hur jag mår men sedan tänker att det kanske släpper under dagen. Man får må dåligt men 24/7 eller 25-50% av bloggens innehåll gör det ganska trist att följa personen... =/

Sen till det vi shoppar, vi med sociala medier shoppar inget som inte gynnar oss själva. Det kan vara allt från skor, kläder, smycket etc. Jag brukar försöka göra en bamse order 1 gång i månaden antingen i början eller i slutet av månaden för att garantera att jag har matrial inför kommande veckor, haha! Bor man på en ort och skriven i en annan ort som jag gör i nu läget försvårar givetvis allt om man inte beställer i en väns adress och namn, men betalar allt ur egen ficka.


Som denna bilden, hade AS ONT i fötterna, skulle träffa en kille i Kalmar och var as nervös, öm i näsan efter näsplastik och riktgit stora "mysiga" tover i håret, ansåg att jag var lite för överviktig och smink som rann, haha! Syns inte, men det finns alltid olika verisioner till en bild och tror vi tog 10-12 var av 2 blev bra, haha! Allt är inte som det jämt ser ut, hihi