Att skaffa barn!

En fråga som många säkert ställer sig är hur man som TS vill gå tillväga med barn. För mig ser jag inga som helst problem att skaffa barn om ett tag. I nu läget ser jag inte det som något goal av olika skäl, men främst för jag inte är redo. Men sen kommer frågan HUR?! I dagens läge har vi transsexuella samma möjlighet som hetrosexuella allt från adoption, surrogatmamma eller bära barnet själv. Dom 2 första alternativen kanske är mest självklara än det sista?! Jag har vare sig emot något mer eller mindre. Det jag skulle själv välja i första han är adoption av det enkla skälet att jag har förståelse för frågor som kan ploppa upp och även för jag skulle vilja ge ett barn som kanske inte skulle kunna få den samma möjlighet som hen annars skulle fått.

Men jag är också öppen för att bära barnet själv, men då ska det vara enbart för att min partner har en sådan stark önskan. Jag själv ser ingen poäng att bära barnet om jag kan undvika. Min kropp är inte gjord för detta och ett kejsarsnitt har alltid en risk som alla operationer. MEN om detta skulle vara en hög önskan hos en partner är det helt klart diskuterbart. Sen att man kan få mer eller mindre näst intill 100% biologiska barn från båda föräldrarna trots tidigare historia hos ena är kanske inget nytt. Givetvis handlar det om genetik och 3 vägskorsning och att man korrigerar om det till 2 väg. Därpå bär antingen sorrugatmamman ägget eller jag. Med rätt person kan jag helt klart tänka mig bli gravid och gå igenom en graviditet.


1 Anonym:

skriven

Faaaaast surrogatmamma är inte lagligt i Sverige... så det är rätt kört.

2 Molly Nilsson

skriven

Det är jag mycket väl medveten om att det inte är lagligt och att det görs utomlands är kanske ingen nyhet. Sen om det är rätt eller fel är upp till var och en.