Ta en annan väg!

Om man stannar på samma plats år in och ut. Hur vet man då vad som faktiskt finns utanför?! Vissa är bekväma att ha ett fast jobb och tycka halvbra om. Att ha en låg hyra och leva ett mer "normalt" liv. Det är inget som lockar mig eller andra. Vi lever i en värld där prestation räknas och vad du lyckas åstakomma. Tragiskt men sant... Därför är det viktigt att alla kan faktiskt få detta liv. MEN det beror på om DU är redo att lägga ner blod svett och tårar. Inge i livet är gratis och har man en önskan att bo i en nyproducerad lägenhet en längre tid är inget 08:00 -16:00 jobb som är aktuellt. Vi snackar 10-12 timmars jobb VARJE DAG. För vissa är det lockande och andra inte.

Har man detta som mål att bo lite flott eller tjäna massa pengar för att köpa sitt drömhus/bil och inte har någon utbildning är detta vägen man kan gå. Det är massor slit och alla dagar är inte alltid roliga... Men belöningen blir ditt hem och för vissa räcker det långt! Jag och många andra jobbarhellre häcken av mig än att slänga bort livet på ett jobb jag aldrig kommer trivas på eller liv jag inte vill leva. Du lever 1 gång och det är upp till dig hur du vill dittliv ska bli!
1 Dania:

skriven

Håller med LOL.