Ibland mår jag inte bra

Det finns en gräns för alla då droppen är nådd... Bägaren rinner över och allt bara faller samman. Jag har mina åsikter och andra har sina. Att försöka få alla tycka lika är inget jag strävar efter... Inget jag vill vara försöka uppnå. Men att dela med sig och ge människor ett hm om vad som faktiskt sker bakom stängda dörrar är en annan 5:a. Kanske dom tar till sig av informationen eller använder dne emot mig?

Jag tror inte på att man ska frälsa hela världen med transsexuallism och att alla ska förstå. Precis som mig har dom sina åsikter och jag mina. För att få någon som helst förståelse måste man mötas halvvägs. Ska jag bli förstådd och accepterad... Måste jag förstå dem och acceptera deras val och åsikter. Deras handling är inte mer rätt än mina.

Min resa har inte varit enkel alltid... Jag har gått igenom saker många inte ska behöva. Men jag vägrar låta det eller någon spydig komentar trycka ner mig! När svåra perioder kommer eller man kanppt ser ljust ut tänker jag ofta tillbaka på det osm engång var. Det gör mig glad och får mig att förstå. Detta som sker nu är en pice of cake! Men det finns en gräns för alla då droppen är nådd... Bägaren rinner över och allt bara faller samman... Då gråter även jag och tappar tron på mig själv...