Se någon annans behov

 
 
Go kväll alla fina. Hoppas allt är bra med er och att ni mår bra! Själv mår jag toppen och har precis fixat det sista inför veckan som kommer. Som ni vet är jag ingen person som är vidare duktig att planera in saker. Men jag måste faktiskt medge att jag blir bara duktigre ju mer tiden går. Dom närmsta dagarna har jag verkligen fått in rutiner hur jag som bäst få mitt schema ska gå hand i hand. Det känns faktiskt väldigt skönt att vara 5-15 min tidigare än planerat. Slippa halvt stressa ihjäl mig. haha!

Idag när jag var ute på stan stod jag i en kö. Inget märkvärdigt och väntade på min tur att betala. Jag såg en äldre man hade spillt ut sin coola. Jag tänkte att någon som går förbi hjälper honom. En äldre dam kollade och saktade in. Men strax därpå ökade takten och gick vidare. I samma veva blev det min tur. Jag sa till han i kassan "Ursäkta mig, jag ska bara hjälpa han där borta". Gick fram och tog flaskan. Skruvade på korken och räckte fram den. Han ville inte ha denna och det kan jag till viss del förstå efter den legat på marken... Räckte fram den till killen i kassan och sa att han kunde slänga den. Ibland behövs det bara att en person bryr sig och hjälper till. Det är något jag och många andra säkert glömmer eller inte vill se. I efterhand kan jag ångra att jag inte köpte en ny till honom. Men det är så lätt att vara efterklok. Har ni gjort något liknande berätta gärna! :)

Nu blir det mys framfr en film och imorgon ladda upp inför en kommande vecka med massa jobb. Blogga mer imorgon igen. Puss på er!