Inspererande podd!

Något jag älskar att göra undertiden när jag sminkar mig är att kolla på Youtube-videos eller lyssna på olika poddar. Har 5-6 poddar jag slaviskt följer och idag lyssnade jag på ett väldigt bra avsnitt gällande avundsjuka. Vilket passar väldigt bra då jag funderat över att öppna upp mitt komentarsfällt på nytt. Att jag valde stänga av detta var pga negativa komentarer som dessutom hade 0 sanning i sig. Om man nu ska kritisera någon kan en fördel vara att hålla sig till sanningen eller säkra källor...


Avsnittet jag lyssnade på handlade om haters och deras gissningar till varför dom är just haters. Precis som många gånger jag sagt är jag nästan till 99% säker att det rör sig pågrund av avundsjuka. Speciellt i små "städer" får man ALDRIG tro att man är bättre än någon annan eller lyckas för den delen heller. Vi med socialamedier blottar oss och folk anser dom har någon rättighet att kritisera oss... Jag har inget emot att ta kritik i förutsättning att det ligger en sanning i det hela. Jag har vare sig någon plikt eller lust till att redovisa min lön eller mitt företag till någon jag aldrig kommer träffa. Ännu mindre ha något som helst gemensamt med...

 
Jag kan förstå att det upprör mång att jag kan kan bröjsa en lägenhet över det "normala" utan att det rör mig i ryggen och att jag kan sova fram till 12:00 oavsett dag. Att jag kan ha en städerska som kommer 1 gång i veckan eller att min hund har en dagmatte. Medans ni går till ett jobb som ni uppenbarligen inte trivs med eller avskyr dag ut och in... Låter era husdjur/barn behndlas som skit under vekorna och säkerligen under vissa helger också då ork inte finns... Det finns säkert fler saker jag kan rabbla upp. Men att lägga mig på er nivå är inte min grej! Det som faktiskt spelar roll är vad du gör med ditt liv och fyller du ditt liv med massa skit kommer du få ut skit utav det. Dessutom är det ingen tvång att läsa min eller andra bloggar, poddar eller videos utan detta är ett aktivt val ni själva gör... Jag är så pass "ointressant, ful, patetisk, äcklig" att ni inte kan få nog av mig, haha! Det kan jag leva länge på ;)