Poddkritik

Vi fick lite kritik gällande vårt senaste poddavsnitt som berörde transsexuella och vi båda hade en negativ syn på hur sjukvården fungerar gällande just detta. Enligt hen ansåg hen att vi var transfobiska i vårt uttalande... Jag tycker absolut att transsexuella ska ha rätt tillsjukvård precis som en cancersjuk. MEN om en bröstoperation gör hen lycklig är jag väldigt skeptisk till... Ansiktsbehåring och könskorrigering kan jag acceptera, fine! Men större bröst?! NEJ, jag har väldigt svårt att tro detta. Av hormonerna får hen dom bröst hen ska ha om hen hade födds till biologisk kvinna och så enkelt är det.

Om alla biologiska kvinnor också skulle få den möjligheten att korrigera deras bröst pga för små eller ojämna hade hen säkerligen också gjort detta. Då är min retur fråga varför ska en transsexuell kvinna få detta betalt av staten?! Jag tror säkerligen att några av er förstår var jag vill komma medans andra inte gör detta. Man kan inte nå fram till alla...

 
Sen till er nötter som tror att jag går på bidrag själv eller har en pisslön etc. Snälla tänk om! Det är inte det minsta synd om mig och jag lever helt nekelt bättre än många andra. MEN jag jobbar för det och det är antagligen inget ni själva kommer uppleva och då förstår jag att det irriterar er att jag gör det. CARE FACE....
1 Anonym:

skriven

Du blir bara roligare och roligare för varje dag

2 Anna

skriven

Hej! Studerar på läkarprogrammet och gör ett arbete om hälsoläget hos transsexuella samt deras relation till vården, därav hittade jag detta inlägg! Skulle vara supertacksam för ditt perspektiv på några snabba frågor över mail, så om du har tid och lust kan du maila mig så återkommer jag! :) Allt som bidras kommer presenteras anonymt. Tack på förhand!
Varma hälsningar, Anna