Mål

Hur når man sina mål?

Utav egna erfarenheter så vet jag att det kan vara väldigt svårt ibland att nå målen som man sätter upp. Men för att lyckas nå dom målen som jag sätter upp för mig själv, så använda jag mig av en del så att säga effektiva "metoder" som många använder för att lyckas nå sina målen på så kort tid som möjligt. Jag strävar efter att nå mina mål på så kort och effektiv tid som möjligt eftersom dygnet tyvärr har för få timmar för att man ska kunna dra ut på det.

Så hur brukar jag göra då? Jo jag brukar använda mig av 10 olika frågor som jag besvarar, då det tar för långtid att berätta om alla så väljer jag att bara skriva om två.

Hur når jag målet på lättaste sätt?

Hur ska jag göra för att nå det här målet? Finns det något jag kan göra reda nu för att komma närmare mitt mål? Vilken metod är bäst och snabbast? Och framför allt vilken metod känns mest realistisk för just dig? Så när du har svaret på alla dessa frågorna går du vidare till steg två.

Frågeställning 2. Vad vill du ha?

Det är ju inte speciellt svårt att bestämma sig för att göra något, det svåra är att faktiskt ta tag i det. Du har ju redan en plan allt finns i ditt huvud och du vet precis vad du måste göra. Problemet är bara att du ska få det som faktiskt finns i ditt huvud att också fungera i praktiken. Rent logiskt så finns det egentligen inget som hindrar dig från att få exakt vad du vill ha, så länge du själv vet vad det är du vill ha. Men tyvärr så är oftast våra planer odefinerbara med verkligheten, vilket ofta leder till vaddå? Jo att våra mål och drömmar rinner ut i sanden. Så hur ska du göra då? Det gäller att du faktiskt kan sätta ord på det du vill uppnå och vara väldigt specifik. Att säga "Jag vill ha" är inte specifikt. Men att där emot säga exempelvis "Jag vill bli" är specifikt.

Så slutsatsen blev alltså?

Ha tålamod och håll dig till din plan! Även om vägen kan vara tung eller komma med motgångar