Hjo-tidningen

Engång i veckan kommer tidningen alla Hjobor älskar. Det är nämligen Hjo-tidningen. När jag var yngre läste jag den rätt ofta. Men idag. Nja kikar och sedan är det bra. Det är bara inse att små städer har verkligen inga saker att skriva om.

Jag menar. hur kan man få insperationen på 2-4 sidor om att vattennivån sänkts 1 cm? Någon bygger en båt från grunden eller att det var en bokmässa. Eller att något lag kom vidare i serien. Well det kommer uppenbarligen inte hända igen... Varför skriver dom inte om dom verkliga problemen?

Nötter som sitter på kommun förmäktige och ödslar skattepengar till olika meninglösa saker. sås som fika, resor, middagar, höga löner eller annat trams? Dom snålar in på äldres pension, snöskottning, bidrag till familjer som verkligen behöver, vårda det lilla som finns! Ibland skulle jag vilja veta hur dom tänker.

Varför inte skriva om hyresbostäder som river hyreshus som finns för att satsa på nyproduktion för 10 000kr... Varför inte renovera upp saker dom redan åttagit sig? Ursäkta men vem är så ofattbart dum och sätter sig i en sådan lägenhet i Hjo... Skövde kan erbjuda ett liknande koncept + nära till allt.

Resturanger osm borde få läggas ner. pga brist på insperation.

Folk som inte ser skillnaden på mitt och ditt.

Bussförbindelsen vad händer med den? Dryga chaförer, smutsiga säten, bälten som inte funkar. Komigen jag kan rabbla upp mer.

1 fråga, vad är denna tidningen egentligen byggd på? Tror säkerligen det finns någon i komunstyrelsen som har en fot inne i tidningen. Där av att det aldrig lyfts fram.

Men jag tycker det är skamligt att man då kan kalla det tidning och ännu mindre få folk som läser blaskan!