Det sa klick

Djur är fantastiska och dom gör uververk. Att bara kolla på ett litet liv gör att man vill bara se mer på dessa små. Jag har alltid tyckt om djur och haft allt från hund till möss. Rått var jag inne för något tag sedan att skaffa. Men ibland måste man tänk "Vänta, när har jag tid för detta?". haha! Djur kräver tid och omsorg.

Men till det jag skulle berätta. Jag vet inte om jag berättat detta innan? Min första gång jag blev "kär" i ett djur. Kan vara bra att förtydliga. Nej ingen sexuell relation. Utan sådan kärlek till ett djur man kan se i barnfilm.

Jag hade gjort en praktik i 2 veckor hos en uppfödare med hundar. Som ni vet finns det en av samma hundras där. Men på detta ställe fanns en tik som jag klickade direkt med. Det är svårt att förklara. Men det sa klick. Det var en av valparna som fanns och i 2 veckors tid fick vi ett särskilltband. Det var första och enda gången jag "förälskade" mig i en hund.

Hennes stäva päls, bruna ögon och hennes öron. Jag kommer ihåg än idag hur ledsen jag var när praktiken fick sitt slut. Gången därpå jag kom tillbaka var hon borta. Det kändes som om någon hade tagit henne ifrån mig. Även om jag inte ägde henne.

Den tiken kommer jag aldrig glömma och jag minns än idag hennes namn. Givetvis Älskar jag min hund Gucci och vill verkligen inte leva utan henne. Men när en sådan sak händer. Då förändras sätet hur man ser ett litet djur.