Straff

Alla funkar olika kring stressiga situationer. Ofta ger kroppen ifrån sig olika signaler. Men hur ofta är det egetnligen man lyssnar på dessa? Jag vet själv att jag är usel på att lyssna på min kropp. När det kommer till dessa situationer. Men att känna alla måsten. Allt som inte hinns med och allt man önskar man borde hinna... Allt för många lever under stress och det kan vara av olika anledningar.

Men något jag önskar jag kunde bli bättre på när det kommer till detta. Det är att jag prioriterar att äta. Jag brukar ofta tänka. Jag tar det sen. Det brukar börja med hunger/kurr i magen, därpå huvudverk. Sen går allt långsamare och irritationer blir mer påtagligt... Vips har det gått 10-12 timmar sedan jag gick upp och har endast fått i mig lite vatten...

Det är nästan att jag straffar mig själv över att jag inte hinner klart. Att jag ligger efter i mitt schema och ändå försöker planera in mer. Jag har en kropp som funkar osm den ska. Ändå missköter jag den varje dag. Jag vet om att det inte är bra. Men jag gör om det liktförbannat varje dag...

Bara skönt att skriva av sig och bara få andas ut.