Turist


Hej på er!

Dagen håller på att lida mot sitt slut och ingen är gladare än jag. haha! Blir sällan bakis nu mer. Men jag vart extremt trött och hade jag inte haft mitt dagliga knark på burk. Vem vet hur denna dagen skulle sluta. haha! Då jag blev kvar i Skövde under natten. Fick jag fördriva tiden på stan dagen efter. Kanske inte i dom lämpligaste skorna. Men jag lyckades roa mig fram tills tåget kom.
 

När jag gick runt i stan kände jag mig som en turist/uteliggare. Ni vet. Hade mitt smink från igår på mig. Luktade antagligen skit och håret såg ut som lilla trollet klutt. haha! Ja ni förstår. Ett riktigt kap. haha! Men under tiden jag inväntade tåget tog jag mig en promenix till Hemköp. Påvägen dit insåg jag hur mysig Skövde faktiskt kan vara. För en turist. Det blir väl lätt att man blir hemmablind. Där av att jag passade på att fota vägen dit och tillbaka.
 
Efter haft högklackat hela kvällen orkade jag inte med smärtan. Det är fan sommar och jag går här och är as ful. Jag satte mig ner och snörade upp skorna och traskade vidare. Jag blev mer eller mindre ett med morder natur. haha! (Det kan hända att jag fortfarande var full under denna upptäckt). Men jag hade skoj och köpte det jag behövde. Därpå gick jag tillbaka och njöt av vädret.

När jag satt på tåget kändes det som att snart ärjag äntligen hemma. Efter en dusch och nån timme framför spegeln. Var jag redo att gå ut på nytt. Besökte mina föräldrar och jag tog mitt första dopp i vättern. Förstå vad härligt! Jag fryser konstant (enigt min mamma). Men det var så SKÖNT! Senare på kvällen grillade vi och åt jordgubbar med mjölk. En riktigt härlig söndag och jag känner att jag verklien fått ut det ultimata av helgen!